A Facebook legújabb fejlesztései teljesen új kapukat nyitnak a digitális hirdetések terén. Ezekkel az eszközökkel a hirdetők gyorsabban, kreatívabban és célravezetőbben alakíthatják kampányaikat, az AI-technológiák támogatásával pedig kevesebb lehet a tesztelési idő.
Ha elakadnál ezen az ingoványos és új terepen, az Optimalizált csapata a segítségedre lehet Facebook hirdetés megvalósításában is. Lássuk most részletesen, hogy milyen lehetőségek nyíltak.
AI Sandbox – a kreatív tesztelés új terepe
Az AI Sandbox célja, hogy egy olyan biztonságos környezetet hozzon létre a hirdetési felületen, ahol a felhasználók kipróbálhatják új ötleteiket, mindezt anélkül, hogy nagyobb erőforrásokat kellene belefektetniük. Az AI-alapú eszközök a tartalomgyártásban járnak élen.
Lényege, hogy többféle szövegvariáció generálására is képes. A rendszer automatikusan többféle változatot készít egy adott hirdetési szövegre, így a hirdetők kiválaszthatják azt, amelyik a legjobban teljesít. Ezzel egy gyors tesztelési lehetőség nyílik meg a felhasználók előtt.
Egyedi háttérképek a figyelemfelkeltő vizuális megjelenésért
Az AI képes olyan képeket generálni, melyek jól át tudják adni a hirdetés üzenetét és valóban figyelemfelkeltők. (Azért érdemes a közzététel előtt átnézni, mert előfordulhat, hogy 3 embernek 8 karja van.) De az valóban igaz, hogy az intelligens algoritmusok képesek kreatív módon kombinálni a színeket, formákat és textúrákat, így minden kampány vizuálisan is kitűnhet.
Képkivágás optimalizálása a különböző platformokra
Az online térben a hirdetéseknek különböző formátumokban kell megjelenniük, attól függően, hogy melyik platformon futnak. Az automatizált képkivágással a hirdetések mindig az adott felülethez igazodva jelennek meg, a megfelelő méretben és képarányban, mégis tisztán és jól láthatóan.
Meta Advantage – automatizált kampánykezelés
A Meta Advantage AI-alapú automatizálást jelent, mellyel egyszerűbb és költséghatékonyabb a kampányok kezelése. A rendszer képes valós időben elemezni a hirdetések teljesítményét, és azonnali javaslatokat tenni az optimalizálásra. Pluszt jelent, hogy a program által a manuálisan beállított kampányokat egyetlen kattintással Advantage+ vásárlási kampánnyá lehet alakítani.
Szélesebb közönség elérése intelligens célzással
Míg korábban egy adott demográfiai csoportra, például „25-35 éves utazás iránt érdeklődő férfiakra” lehetett célozni, az AI most szélesebb és relevánsabb célközönséget azonosít, amely valóban érdeklődhet a hirdetett termék vagy szolgáltatás iránt. Ezáltal a kampányok hatékonyabbak lehetnek, és kevesebb felesleges kattintás terheli a hirdetési büdzsét.
A digitális hirdetések egyértelműen az automatizmus és az AI felé vették az irányt. Ez a mindennapjainkra is hatással van, hiszen az AI által finomított tartalmakkal egyre több inspiráló ötlettel találkozhatunk, legyen szó egészséges életmódról, fenntartható vásárlásról vagy akár utazási ötletekről.