Ha éppen ezt a cikket olvasod, bizonyára volt már olyan pillanat az életedben, amikor a megnövekedett rendelésekkel meggyűlt a bajod. Ha szeretnéd, hogy webáruházad a Black Friday idején is gördülékenyen működjön, és maximálisan kihasználhassa az év legnagyobb vásárlási időszakát, akkor jó helyen vagy.
Itt az idő, hogy felkészülj a vásárlói rohamra! A Complexpress webáruházaknak szóló logisztikai szolgáltatása a segítségedre lesz ebben. Egy kis előre tervezéssel nemcsak ezt az évet, hanem az összes vásárlói rohamot és a jövő évi Black Friday-t is nyugodtabban várhatod!
A Black Friday Magyarországon
Az őrületes vásárlási láz 2014 óta van jelen nálunk is, és mostanra a november egyik legnagyobb eseményévé vált. Míg korábban a hónap utolsó hétvégéjére koncentrálódott, ma már szinte az egész november a kedvezmények jegyében telik.
Ettől függetlenül is elmondható, hogy az online vásárlások népszerűsége az utóbbi években ugrásszerűen megnőtt – sokan szeretik otthonról intézni a vásárlásaikat, és a pandémia csak fokozta ezt a tendenciát. A te webáruházad készen áll a nagyobb forgalomra?
Hogyan készülj fel a rohamra?
A Black Friday izgalmas időszak, de a háttérben sok apróságnak meg kell megfelelni. A gondos előkészületek nélkül könnyen káoszba fulladhat a nagy nap:
- Előfordulhat, hogy túl sok vagy épp túl kevés terméket rendelsz meg.
- A weboldal túlterhelődhet.
- Túlórázás, mely megterheli a dolgozókat
- Csúszások a kiszállításban, ami elégedetlen vásárlókat jelent – mindez elkerülhető, ha előre gondolkozol.
Figyelj a részletekre!
Gondoskodj róla, hogy a keresettebb termékeidből elegendő mennyiség álljon rendelkezésre, így elkerülheted a készlethiányt. A Black Friday alatt a vásárlók hajlamosak jobban körülnézni és összehasonlítani az ajánlatokat, ezért fontos, hogy termékleírásaid alaposak és részletesek legyenek.
Ebben az időszakban megnövekszik a látogatók száma, és egy gyengén optimalizált oldal könnyen összeomolhat a terhelés alatt. Vagy a lassúság miatt egyszerűen bezárja a potenciális vásárló az oldalad. Tehát tesztelj és készülj fel a terhelésre!
Kommunikálj folyamatosan a vásárlókkal, használj hírleveleket, közösségi média posztokat és e-mail kampányokat már november elején, hogy a vásárlók értesüljenek az akciókról.
Környezetvédelem: fenntartható csomagolás és kiszállítás
A nagy leárazások idején sok termék kerül kiszállításra, ez óriási terhet ró a környezetre is. Gondolj a fenntarthatóságra: ha megteheted, válassz környezetbarát csomagolóanyagokat, és tájékoztasd erről a vásárlóidat is! Egyre többen választanak olyan webáruházakat, ahol figyelnek a környezetvédelemre.
A tudatos felkészülés által a Black Friday nem a stresszről, hanem a sikerekről szól. Egy jól megtervezett stratégia, stabil weboldal és átlátható kommunikáció segít abban, hogy az érdeklődők hűséges vásárlókká váljanak. Mindezt egy fulfillment céggel való partnerség nagyban megkönnyíti.