Amikor házat építünk, az alapoknál kezdjük, hiszen stabil talapzat nélkül nem lehet tartós és strapabíró a szerkezet. Hasonló a helyzet az online marketingstratégia esetében is. Ha rászánjuk az időt és energiát, és összeállítjuk. Akkor mindig elő tudjuk venni, megvannak a keretek, amelyek megszabják a mozgásterünket, és tudunk is rájuk építkezni.
Persze évről évre felül kell vizsgálni, de így lépésről lépésre fejlődhetünk, és eljuthatunk magasabb szintekre. Ha ennek mentén haladunk, kiemelkedhetünk a környezetünkből, kitűnhetünk a versenytársak közül.
Mi is elkészíthetjük, de rábízhatjuk külső szakértőkre. Többek között a Prioris az online marketingstratégiában is segíthet. Bárhogyan is döntenél, jó ha tudod, miből is áll egy ilyen komplex terv. Nézzük!
Mi történik, ha nincs online marketingstratégiánk?
Gyakran előfordul, hogy egy vállalkozás marketingstratégia nélkül működik. Ilyenkor valójában ad-hoc jellegű munkafolyamatok zajlanak tudatos tervezés nélkül. Impulzívak a döntések, az épp aktuális trendeket követik, nem egy meghatározott irányvonalat.
Ez sajnos egyáltalán nem hatékony, és nem is eredményes hosszabb távon. Nem beszélve arról, hogy pillanatnyi helyzetekre reagál, tehát egyfajta tűzoltás-jellege van. Szánjuk rá az időt, és alkossuk meg az online marketingstratégiánkat!
Kezdjük az elején!
Az alábbiakban összegyűjtöttük, mi mindenre van szükség ahhoz, hogy egy online marketingstratégia elkészüljön.
- Az első lépés az elemzés és kutatás, vagyis a buyer personák, a célcsoport, a fogyasztói preferenciák meghatározása. Lényeges ezek mellett a versenytárselemzés is, hiszen csak így tudunk másabbak lenni, mint a környezetünk.
- Következő teendő a célok definiálása, majd a SWOT-analízis.
- Ezután jöhet a pozícionálás és a differenciálás, illetve a megfelelő marketingeszközök kiválasztása.
- A marketing akcióterv ezt követően kerüljön meghatározásra.
- Végezetül pedig a költségterv is része kell, hogy legyen a stratégiának.
Hogyan állítsuk össze a konkrét tervet?
Ha a fenti lépéseken végigmentünk, akkor jöhet a terv. Ehhez kell egy naptár, hogy össze tudjuk állítani a kampány pontos menetét, beleértve többek között a Google hirdetéseket és a social médiában való aktivitást is.
Azt érdemes szem előtt tartani, hogy a célok eléréséhez leginkább a hosszabb és komplexebb digitális hirdetések kellenek. Törekedjünk a különleges kedvezményekre, ne az árakciók kerüljenek fókuszba!
Nyilvánvaló, hogy rengeteg időt és energiát igényel az online marketingstratégia összeállítása, de megéri. Egyszer kell megcsinálni, aztán a felülvizsgálat és a kiegészítés már jóval egyszerűbb lesz. Ne halogassuk, hiszen tudatos építkezéssel lehet valós és hosszú távú eredményeket elérni. Ezzel lépéselőnybe kerülhetünk mind a közvetlen, mind a tágabb környezetünkben.