A mesterséges intelligencia hatása az online játékok és a szórakozás fejlődésére

2024. március 14.

Az emberek a szabadidejük egyre nagyobb részét az online térben töltik. Online rengeteg különböző kikapcsolódási forma érhető el. Ezek közül csak a legnépszerűbbek például az online chatelés, internetes videó, sorozat és filmnézés, netes zenehallgatás, online szerencsejáték az Ice Casino webes kaszinóhoz hasonló oldalakon, vagy a végtelen számú online videójáték. Az életünknek az online szórakozás ma már szerves része, azonban a legtöbben nem is sejtik, hogy ezen a területen milyen hatalmas változások állhatnak be a mesterséges intelligencia fejlődésével. Ha tovább olvasol, akkor megtudhatod, hogy miként fogja az MI elterjedése teljesen megváltoztatni az online szórakoztatóipart a következő évtizedekben.

A mesterséges intelligencia és az online tartalomfogyasztás

Gyakran előfordul, hogy a mesterséges intelligencia úgy van jelen valahol, hogy arról a legtöbb embernek fogalma sincsen. A mesterséges intelligencia ma már szinte mindenhova beférkőzte magát a szórakoztatóiparban, annak ellenére, hogy sokan nincsenek ezzel tisztában. Legyen szó bármilyen fajta szórakoztatóiparról, a szórakoztatás legnagyobb kérdése mindig az, hogy vajon mire vágynak az emberek? Ezt a kérdést azért is nehéz megválaszolni, mert gyakran a fogyasztók maguk sem tudják.

A jó válaszhoz a kulcs végtelen mennyiségű adatban rejlik. Ezeket az adatokat egy bizonyos ponton túl elemezni egy ember még gépi segítséggel sem tudja, egy mesterséges intelligencia alapú algoritmus azonban könnyedén boldogul vele. Ezek a felhasználói visszajelzéseket figyelő algoritmusok ma már mindenhol jelen vannak az online tartalomfogyasztásban. Csak néhány példa hasonló algoritmusok alkalmazására:

  • Algoritmus figyeli azt, hogy egy film mennyire köti le a nézőt. Ha a néző végignézi, akkor azt vagy több részletben teszi-e, valamint azt is, hogy, ha  yalaki félbehagyja a filmet és soha nem folytatja, akkor melyik résznél adta fel.
  • Algoritmusok kínálnak neked olyan filmeket, amelyekről olyan felhasználók voltak pozitív véleménnyel, akiknek az ízlése hasonlónak tűnik a tiédhez
  • Még azt is algoritmusok értékelik ki, töménytelen mennyiségű adat alapján, hogy a film mely részletei tetszettek jobban és kevésbé jobban a nézőknek. Ez aztán jelentősen befolyásolhatja a további projektet vagy sorozat esetén a későbbi évek forgatókönyvét.

Videójátékok

Míg az online tartalomfogyasztás esetében a mesterséges intelligencia elsősorban passzív módon van jelen, tehát inkább felhasználói visszajelzéseket figyel, adatokat elemez és ajánlásokat tesz, addig a videójátékok területén sokkal inkább az aktív alkalmazáson van a hangsúly. A videójátékok akkor tudnak igazán élvezetesek lenni, ha a játékon belül megteremtett virtuális világ minél hihetőbbnek tűnik. A hihetőséghez alapvetően két dolog fontos: a grafika és az, hogy a világ hogyan reagál a játékos cselekedeteire. Ez utóbbiban óriási fejlődést hozhat a mostanában egyre gyakrabban használt mesterséges intelligencia.

A játékosoknak nem kell többé előre beprogramozott, sokszor mesterségesnek tűnő párbeszédeket folytatniuk a játékban jelenlévő virtuális karakterekkel, hiszen a mesterséges intelligencia képes rá, hogy egyedi, emberinek tűnő válaszokat generáljon. A mesterséges intelligencia alkalmazásával ugyanígy sokkal hihetőbbé válik a virtuális karakterek reakciója a játékos cselekedeteire. A régi GTA játékok világa már a múlté, amelyekben egy-egy rosszul beprogramozott karakter nyugodtan sétálgatott az utcán, miközben a játékos rakétavetővel lőtt szét mindent. A jövő videójátékaiban a játékos cselekedeteire a virtuális karakterek egyre inkább úgy fognak reagálni, ahogy azt valódi emberek tennék a való világban, amely jelentősen növeli a játékélményt.

Filmek

Mint minden technológiának, a mesterséges intelligenciának is vannak kevésbé “izgalmas”, sokkal inkább technológiai jellegű alkalmazásai. Ezek az elsőre unalmasnak tűnő alkalmazási területek azonban nagyon is látványos eredményekkel szolgálnak. A számítógépes grafika mindig is egy rendkívül költséges iparág volt, Nem véletlen, hogy a mai filmek esetén, különösen, ha például fantasy vagy sci-fi filmekről beszélünk, az utómunkák gyakran tovább tartanak és több pénzbe kerülnek, mint maga a forgatás. A rengetek különleges effekttel és a film virtuális világának az élethű megteremtésével, valamint ezeknek a felvett felvételekkel történő összevágásával éveket is el lehet tölteni.

Azonban a mesterséges intelligencia ebben is egyre többet tud segíteni, hiszen a különféle mesterséges intelligencia alapú kép, videó és hangalkotó algoritmusok egyre fejlettebbek. Ma már nem kell egy embernek minden egyes képkocka minden egyes szegletét manuálisan ellenőríznie és módosítania, hogy az élethűnek tűnjön a filmben, mivel a munka javarészét elvégzi a mesterséges intelligencia.

A digitális filmek egyik legnagyobb kihívása az, hogy a színészekkel felvett valódi jeleneteket és az ezekben szereplő valódi tárgyakat és kiegészítőket úgy mossák össze a számítógép által a jelenet és a díszletek köré generált virtuális grafikával, hogy az egész aztán egy homogén, élethű képet adjon, amelyben senki nem tudja felfedezni, hogy hol van a valóság és a számítógépes grafika határa. Ezt a folyamatot a mesterséges intelligencia a sokszorosára gyorsíthatja a közeljövőben. Ennek köszönhetően a számítógépes grafikát igénylő filmek gyorsabban és olcsóbban elkészülhetnek, valamint a korábbinál sokkal kidolgozottabb látványvilágú filmekre is számíthatunk.

Az MI jövője a szórakoztatóiparban

Az MI, vagyis a mesterséges intelligencia térnyerése a szórakoztatóiparban minden bizonnyal pontosan úgy folytatódik, ahogy az már eddig is zajlott: Az átlag fogyasztó számára észrevehetetlen módon. Hasonlóan ahhoz, mint ahogy a 2000-es évek és a 2020-as évek között a mobiltelefonok évről-évre rohamosan fejlődtek, a következő 20 évben a mesterséges intelligencia ehhez hasonló változásokat hozhat az online szórakoztatóiparban, a játékiparban és a videójátékok, valamint a virtuális valóság területén egyaránt.

Ajánló