Egy átlagos haszongépjárművet rengeteg feladatra használnak minden egyes nap. Vállalkozások, fuvarozók, építkezők: mindegyiket meg kell oldani, így állandó terhelés alatt vannak. Ahhoz, hogy semmi problémát ne tapasztaljunk menet közben, a laprugó állapotára kell a legjobban odafigyelni.
Még a legismertebb márkák esetében is figyelni kell!
Ilyen például a Renault Master modell, ami évtizedek óta az egyik legkedveltebb kishaszongépjármű hazánkban is. A típus sikerének titka a sokoldalúságában, a strapabírásában és tágas rakterében rejlik, ami számtalan munkaterületen bizonyította már alkalmasságát. Akár áruszállításról, akár speciális felépítményekről van szó, ez az autó mindig kiváló megoldás lesz. A LAPRUGÓ OUTLET Renault Master laprugóinak kínálatában pedig az egyik legfontosabb alkatrészt is megtalálhatjuk ehhez.
A megbízhatósághoz szükség van megfelelő futóműre, ami sokszor kevés figyelmet kap, de a jármű stabilitásának és teherbírásának a sarokkövei. A laprugót már hosszú évtizedek óta használják a teherautóknál és más típusoknál, nincs ez másképpen a Renault Master esetében sem. Elsődlegesen a teherbírás és a stabilitás szempontjából kulcsfontosságú. Ez a szerkezet felel azért, hogy a jármű hátulja ne süllyedjen meg túlságosan a rakomány súlya alatt és a kerekek mindig megfelelően érintkezzenek az útfelülettel.
A laprugók biztosítják a terhelés egyenletes elosztását, ami lehetővé teszi a kényelmesebb vezetést, miközben a futómű többi elemét is óvja a túlzott igénybevételtől. Egy átlagos Renault Master “munka közben” nap mint nap több száz kilogramm árut szállít, a laprugók folyamatosan dolgoznak a hatások elnyelésén, miközben arról is gondoskodnak, hogy a jármű stabil maradjon a kanyarokban és fékezés közben. Ez a biztonság szempontjából kiemelten fontos, mivel egy megrakott furgon féktávolsága eleve hosszabb, de ha a rugólap nincs jó állapotban, még a tapadás is romlik.
A karbantartás és a csere nem maradhat el
A laprugók alapvetően nem olyan alkatrészek, amelyeket évente kellene cserélni, de ez nem jelenti azt, hogy nem szükséges őket ellenőrizni, karbantartani. A folyamatos terhelés, a híresen rossz minőségű magyar utak, a korrózió és az időjárási hatások fokozatosan kikezdhetik az alkatrészt. Ha a jármű hátulja túlságosan leül még kisebb terhelés alatt is, szokatlan zajokat hallunk a futómű felől, vagy repedések, rozsdásodás jelennek meg rajta, akkor ideje egy újat beszerezni.
Természetesen a karbantartással, rendszeres tisztítással sokat tehetünk annak érdekében, hogy a laprugó élettartamát meghosszabbítsuk.
Óvja az egész járművet
Ha valaki kellő figyelmet fordít a laprugó állapotára, időben gondoskodik a cseréről, azzal az egész autót megvédi a komolyabb meghibásodásoktól. Egy megfelelő állapotban lévő Renault Master bármire képes, de ehhez mi is kellünk.