Bizonyára számtalan weboldalt láttál már életedben, volt, amelyik meggyőzött, amelyikről úgy érezted, hogy az, amit kerestél, míg voltak olyanok is, amelyek nem nyertek meg maguknak, hiányzott belőlük valami lényeges.
Amennyiben választ kapsz a problémádra, és a weboldal nem a cégről, hanem rólad, a vásárlóról szól, jó helyen vagy. Napjainkban rengeteg vállalkozás van jelen a digitális térben, így kitűnni a tömegből nem egyszerű. De szerencsére nem is lehetetlen, csak tudni kell a jó weboldal titkát, ami igazából nem létezik, hanem hozzáértést, folyamatos munkát takar. Tarts velünk, összeszedtük a legfontosabbakat!
Az első benyomás fontossága
Egy jó weboldalnak mind formailag, mind funkcionálisan kiemelkedőnek kell lennie, világos céllal kell rendelkeznie. A jó weboldalak vonzóak, funkcionálisak és hasznosak. És hogy hogyan érhető ez el? A webes arculat segít benne, attól válik egyedivé, könnyen megjegyezhetővé, bízd a webdesign tervezését az Ideastyle csapatára!
A weboldal sokszor az egyetlen dolog, amit az ügyfelek a vállalkozásból látnak, ezért az első benyomásnak, amelyre mindössze 7 másodperce van a látogatóknak, lenyűgözőnek kell lennie, rabul kell ejtenie a potenciális partnereket, fel kell keltenie a média figyelmét. Szakmaiságot, magas színvonalat kell tükröznie, és mindemellett egyedinek, a konkurenciától megkülönböztetőnek kell lennie.
A webdesign ereje
4 alapelv, hogy mitől lesz jó egy weboldal, amit érdemes szem előtt tartani:
- Cél: A nagyszerű tervezés a célt szem előtt tartva kezdődik.
- Esztétikailag kellemes: Röviden, az oldaladnak jól és modernnek kell kinéznie.
- Releváns és eredeti tartalom
- Egyértelmű, egyszerű és intuitív navigáció: Segíti a látogatót, a Google-t, SEO szempontjából is kedvező.
A vizuális megjelenés mindent befolyásol a konverziós rátától kezdve az oldalon töltött időn át a megbízhatóságig és a Google rangsorolásig.
A weboldal olyan, mint egy értékesítő, aki ért az emberekhez, ápolt, jól öltözött (dizájnos), szakértőnek tűnik, jól tudja megszólítani az embereket és egyből a fájdalompontot fogja meg. Minél jobban ismered a vásárlóidat, a problémáikat, annál jobban ki tudod szolgálni őket.
A jó weboldal ismérvei
Egy jó honlap a vásárlóról szól, a célcsoport számára megnyerő, tökéletesen tükrözi a mondanivalót, a vásárlói útvonal jól felépített. Egyértelmű, gyors és biztonságos, felhasználóbarát.
A könnyen érthető, jól strukturált, magas minőségű, naprakész és releváns tartalom segíti a látogatókat, emellett SEO-barát, hogy a keresőknek is megfeleljen, és organikus forgalmat tereljen az oldalra.
Lehetőséget kell biztosítani a felhasználók számára, hogy visszajelzéseket küldhessenek, felvehessék a kapcsolatot a céggel.
Egy jó weboldalnak mobilról is használhatónak kell lennie, ugyanis az emberek manapság már nagyrészt okoseszközökön böngésznek.
Alapvetően a weboldalad a névjegykártyád, ez az, amit mindenki elsőként lát a vállalkozásodról az online térben. Manapság egy nagyszerű weboldal már nem csak „jó, ha van”, hanem abszolút kötelező.