Ideje kukába dobni a kreatív önéletrajzokat?

2024. január 29.

Napjainkban az álláskereséssel kapcsolatban a legtöbb kérdés általában az önéletrajz kialakításával merül fel. Valószínűleg már mindenki találkozott olyan CV-vel, ami színes-szagos, látványos, azonnal felhívja a figyelmet magára. A valódi kérdés azonban az, hogy biztos előnyösebb egy dizájnos önéletrajz?

Élet a kreatív önéletrajzokon túl

Már önmagában az is egy fontos tényező, hogy tisztában legyünk azzal, pontosan mi a CV célja az álláskeresés folyamatában. Természetesen nem az, hogy jól nézzen ki, dizájnos, színes legyen, hanem az, hogy bejuttasson minket az interjúra. Ez az egyetlen feladata, aminek mindent alá kell rendelni a kialakítása során. A folyamatban tud segíteni a CV Shark önéletrajz útmutatója is, amivel még hatékonyabb alakot ölthet a saját resuménk.

Az álláskeresők döntő többségénél továbbra is nagy népszerűségnek örvendnek a színes, dizájnos kialakítások. A piacon is egyre több cég, szolgáltató foglalkozik CV design tervezéssel, forgalmazással. Ezek a sablonok hatalmas sikereket ígérnek kisebb-nagyobb összegekért cserébe, de a vásárlás vége az esetek többségében sajnos csalódással végződik.

A probléma már ott kezdődik, hogy a tervezés során csak egy szempontot vesznek figyelembe: vizuális értelemben legyen szép a dokumentum. Se többet, se kevesebbet nem kínál egy ilyen szolgáltatás.

Ezzel beleesnek abba a hibába, hogy nem veszik figyelembe az álláspiac igényeit, valamint értékesítési, marketing szempontból sem a leghatékonyabbnak bizonyulnak ezek az önéletrajz sablonok. Egy “egyedi”, dizájnos CV nem fog minket bejuttatni az állásinterjúra, sőt, a gyakorlatban még sokszor hátráltató tényező is válhat belőle.

A könnyebb út sosem a legjobb megoldás

Egy mutatós sablon elsőre csábító lehet, hisz csak a fontosabb információkat kell kicserélni benne és máris kész a “Modern önéletrajz”. Ezzel valójában inkább csak áltatjuk magunkat, mivel nem egy tuti receptet tartunk a kezünkben, hanem csapdába esünk, amivel azt hihetjük megtettük a szükséges lépést, hogy minél több állásinterjúra jussunk be.

Már önmagában az is egy komoly probléma, hogy a cégek többsége még a mai napig kinyomtatja a jelentkezők önéletrajzait. Egy színes, dizájnos CV pedig nem igazán mutat jól fekete-fehérben. A monitoron szép szürke háttér papíron már olvashatatlanná teheti az egészet.

Kinek készítjük az önéletrajzot?

Ez az első kérdés, amit érdemes feltenni magunknak. A célcsoport mindig a HR-es, a toborzással és kiválasztással foglalkozó szakember, valamint a jövendőbeli szakmai vezető lesz. A dizájnos önéletrajzok nem adják át megfelelően a fontos információkat, nem győzi meg az olvasót arról, hogy érdemesek vagyunk egy interjúra.

Sokszor az emberek nem azért használnak designer típusú CV-t, mert ezt valóban képesek egyedül létrehozni, csupán el szeretnék hitetni azt, hogy meg tudják csinálni. Ezt a cégek is tudják, így gyakran nem is kap esélyt az, aki ilyen önéletrajzzal jelentkezik egy pozícióra.

Ajánló

Fejezd ki magad stílusos módon

Fejezd ki magad stílusos módon

Az öltözködés nem csupán ruhák viselése, hanem a személyiségünk kifejezésének fontos eszköze. A ruházati kultúra mindig is szerepet játszott abban,...

bővebben